Heb je letselschade opgelopen als passagier van een motorvoertuig? Dan kun je in veel gevallen je letselschade claimen. Gelukkig kunnen wij je hierbij helpen. En omdat we onze kosten kunnen verhalen op de aansprakelijke persoon of zijn of haar verzekeraar, kunnen we dit zelfs kosteloos voor je doen. Benieuwd of je hier recht op hebt? Check het hieronder.
Tijdens een intakegesprek beoordeelt een van onze letselschadespecialisten de haalbaarheid van je letselschadezaak. Je kunt rechtstreeks telefonisch contact met ons opnemen of een contactformulier op onze website invullen. Naar aanleiding van dit formulier zullen de letselschadejuristen van het intaketeam gratis en vrijblijvend telefonisch contact met je opnemen. Bel ons direct op 085 073 55 50.
In deze stap gaan we uitgebreid informatie verzamelen en de veroorzaker van je letsel namens jou aansprakelijk stellen. Nadat een van onze letselschade-experts je zaak in behandeling heeft genomen, plannen we een persoonlijk gesprek in. Dit gesprek kan bij jou thuis plaatsvinden maar kan je ook telefonisch of via videobellen voeren. Tijdens dit gesprek maak je kennis met je letselschade-expert en bespreek je onder andere de toedracht van het ongeval, de schade, de medische aspecten van je letsel, je inkomenssituatie, je opleiding, je sociale situatie en eventueel de eerste gemaakte kosten.
In deze stap gaat je letselschade-expert de volledige schade in kaart brengen en gaat hij of zij in onderhandeling met de tegenpartij. Je letselschade kan vaak pas worden afgewikkeld als je een medische eindsituatie hebt bereikt. Daarvan is sprake als je medische situatie stabiel is – vaak als alle medische behandeling zijn afgerond – of als je volledig bent hersteld. Ook kijken we of er op het gebied van je inkomen of werk een stabiele situatie is ontstaan.
Vul in onderstaand formulier je gegevens in en we bellen je doorgaans binnen 2 uur (op werkdagen).
Heb je door een ongeval letsel opgelopen? Dan wil je vast weten of je je letselschade kunt claimen. Gelukkig vind je onze letselschadespecialisten in diverse vestigingen verspreid over het hele land. Er is er dus altijd wel een bij jou in de buurt. Ze vertellen je er graag meer over.
Als passagier van een auto (of opzittende van een motor of scooter) heb je een bijzondere positie. Je kunt de verzekeraar van het motorvoertuig waarin of waarop je meereed als passagier vragen om je letselschade in behandeling te nemen. Dit op grond van de zogenaamde schuldloze derde regeling. Het maakt daarbij niet uit of de bestuurder van de auto waarin je zat aansprakelijk is voor het ongeval of de tegenpartij.
Als er een tegenpartij is die aansprakelijk is voor het ongeval, dan kun je als passagier deze schade ook verhalen op de tegenpartij. Je kunt dus kiezen of je je schade via de schuldloze derde regeling of via de tegenpartij verhaalt.
Ontdek of je kunt claimenAls passagier heb je de keuze welke partij je aanspreekt voor je letselschade. De gemakkelijkste partij is de eigenaar van het motorvoertuig waarin of waarop jij zat. Maar je kunt ook de tegenpartij aansprakelijk stellen. Dit laatste raden we je niet aan wanneer je een discussie over de aansprakelijkheid verwacht. Als de schade in behandeling wordt genomen op basis van de schuldloze derde regeling dan wordt al je schade vergoed. Daarbij maakt het niet uit hoe het met de aansprakelijkheidsvraag zit.
Waarschijnlijk is de eigenaar van het motorvoertuig een bekende van je en voel je je mogelijk bezwaard om deze partij aansprakelijk te stellen. Dit hoeft niet want de schade wordt verhaald op zijn of haar verzekeraar. Ligt de schuld bij de tegenpartij? Dan zal de schade via de verzekeraar van de eigenaar van deze auto verhaald worden op deze tegenpartij.
“Hoor en wederhoor was heel belangrijk en heeft mij tijdens het hele proces enorm geholpen bij het verwerken van het ongeval. Kristianne had altijd een luisterend oor. Ik kon mijn verhaal doen waardoor zij mij het gevoel gaf begrepen te worden. Kristianne heeft zich goed verdiept in mijn persoonlijke situatie waarvoor ik haar zeer erkentelijk ben.”
B. | 27 juli 2021
“Helaas ben ik voor de tweede keer in contact geweest met Brandmeester Letselschade. Beide keren waren geweldig. Ook Diandra is een geweldige kracht binnen jullie organisatie. Zij heeft mij alle zorg uit handen genomen! Maar ook haar assistent Corina heeft mij regelmatig op de hoogte gehouden van ontwikkelingen. Een gouden team. Ik heb kort geleden nog jullie naam doorgegeven aan iemand die ook hulp nodig had. Nogmaals hartelijk dank voor deze persoonlijke professionele aanpak.”
Brigitte | 12 april 2021
“Rust en tijd om zaken te bespreken en uit te leggen.”
Jessy | 4 februari 2021
“Alles werd mij steeds duidelijk uitgelegd. Ik kreeg goed advies over wat ik zelf nog moest doen. Als ik niet verder wilde met onderzoeken, werd mij ook duidelijk verteld wat dat voor mijn toekomst betekende. Het was een fijne steun in mijn rug.”
Petra | 7 februari 2021
“Goed te bereiken! Je voelt je serieus genomen.”
G. | 16 maart 2021
“Duidelijk geïnformeerd en goede bereikbaarheid.”
D. | 17 maart 2021
“Goede en duidelijke communicatie en informatieverstrekking.”
Frank | 17 maart 2021
Wanneer je bij een ongeval letselschade oploopt, heb je verschillende schadeposten. Zoals het eigen risico van je ziektekostenverzekering, verlies van arbeidsvermogen, kosten voor hulp in de huishouding en kosten voor het niet meer kunnen onderhouden van je huis en tuin.
Daarnaast heb je recht op een redelijke vergoeding van de kosten van een belangenbehartiger zoals Brandmeester Letselschade omdat letselschadezaken vaak complex zijn en verregaande gevolgen hebben. Deze kosten worden rechtstreeks door de verzekeraar van de tegenpartij voldaan.
Het claimen van letselschade is voor jou als slachtoffer dus volledig kosteloos. Ook bij gedeeltelijke schuld verhalen wij onze kosten op de tegenpartij.
Ben je benieuwd of jij bij letselschade recht hebt op een vergoeding? Check het via de knop hieronder.
Ontdek of je kunt claimen